1 Ağustos 2016 Pazartesi

Boşaltım Sistemi


  Vücudumuzda çoğu zaman gereksiz şekilde bulunan çeşitli maddelerin, hücrelerimizden ve vücudumuzdan atılmasına tıp dilinde boşaltım olarak adlandırılmaktadır. Boşaltım sistemiyse, tüm bu dengeyi gerçekleştirmek üzere çalışan sisteme denilmektedir. Kısacası, boşaltım sistemi, vücudumuzda bulunan gereksiz maddeleri boşaltma işlemini yapan sisteme denir. Boşaltım, vücudumuzun kan hücrelerinde bulunan ve hücrelere zararlı olabilecek maddelerin ayrıştırılarak idrar şeklinde atılmasıyla gerçekleşmektedir. Ek olarak, terlemek ve nefes alıp vermekte bir diğer boşaltım yollarıdır. Boşaltım yapılırken, vücudumuzda bazı organlar işlev görmektedir. Bu organları şu şekilde sıralayabiliriz.
  • Böbrekler
  • Sidik kanalı
  • Üreteler
  • İdrar kesesi
Boşaltım Sistemi Hastalıkları Nelerdir?
Vücudumuzun bir çok sisteminde olduğu gibi boşaltım sisteminde de çeşitli hastalıklar baş göstermektedir. Bu hastalıkları kısaca detaylandıracak olursak şu şekilde bahsedebiliriz.
Böbrek Yetmezliği: Kronik ve akut olmak üzere iki türlü olarak baş gösteren böbrek yetmezliği hastalında, kişide bulunan böbreklerin tam anlamıyla faaliyetlerini yerine getirememesinden dolayı ortaya çıkmaktadır.

Mesane İltihabı: Bu hastalık tıp dilinde sistit olarak adlandırılmaktadır. Kişilerdeki mesanenin yani idrar kesesinin iltihaplanmasıyla oluşmaktadır.
Böbrek Taşı: İdrar yoluyla vücudumuzdan atılamayan çeşitli zararlı maddelerin, boşaltım sistemine çökerek böbrek taşlarının oluşmasına neden olmaktadır.
Nefrit ( Böbrek İltihaplanması): Böbreklerin iltihaplanması sonucu oluşan bir hastalıktır. Kronik ve akut olmak üzere 2 çeşit nefret bulunmaktadır. Kronik nefritte, akut nefretin ileri seviyeleri görülmektedir. Akut nefritte ise, böbrek kısımlarında aniden gelişen ağrılar oluşmakta ve kişinin idrar yaparken ağrı ve yanma hissetmesi baş göstermektedir. Kişideki akut nefrit tedavi edilmez ise kronik nefrite dönüşmektedir.
Üremi: Vücutta bulunan böbreklerin üre seviyesini yeteri düzeyde ayrıştırmaması nedeniyle oluşmaktadır. Ek olarak, kanda bulunan üre miktarının yükselmesi de bu hastalığa sebebiyet vermektedir.
Albümin: Böbreklerde bulunan ve idrar süzme işlevi gören kapsüllerin, bu görevini düzgün bir şekilde yapamaması sonucu oluşmaktadır.
Boşaltım Sistemi Hastalıkları Belirtileri Nelerdir?
Kişilerde genel olarak aşağıdaki belirtiler görülmektedir.
  • Yüksek ateş ve terleme
  • Devamlı olarak idrar yapmaya çıkma isteği
  • Karın bölgesinde ve kasık kısımların şiddetli ağrı.
  • Yorgunluk
  • İdrar yaparken ağrı ve yanma
  • Ayak ve ellerde şişme
  • İdrara hiç çıkamama durumu
  • Kişinin idrarının kötü kokması veya bulanık olması
  • İdrarın kanlı olması
  • Bulantı veya kusma
gibi  çeşitli belirtiler böbrek hastalıklarının habercisidir.
Böbrek Hastalıklarına Şifalı Bitkiler
  • Ayrıkotu: Mesanede ve böbrekte bulunan taşları düşürmeye yardımcı olur.
  • Isırgan otu: İdrar yollarını temizler
  • Badem: Böbrek ve mesane iltihaplarının iyileşmesine yardımcı olur
  • Enginar: Böbrek taşı düşürülmesine yardımcı olur.
  • Pırasa: Böbrek taşı ve böbrek kumu düşürülmesinde etkilidir.
  • Turp: Böbreklerde bulunan mikropları yok eder.

0 yorum: